Ga naar de hoofdinhoud

Geen tweetakt bladblazers meer in Rotselaar

Van "Ideeën voor een duurzaam Rotselaar"

Ga naar het project

Als gemeente zou er een verbod moeten zijn op het gebruik van tweetakt bladblazers. Zowel inwoners, bedrijven en gemeentelijke diensten zouden geen gebruik meer mogen maken van bladblazers met tweetakt motoren. Deze toestellen worden urenlang gebruikt en zijn enorm vervuilend. Er zijn tegenwoordig milieuvriendelijke alternatieven. Het gebruik van bladblazers zou in het algemeen niet mogen aangemoedigd worden, tenzij op plaatsen waar de veiligheid in het gedrang komt. Een hele simpele regel die je op gemeentelijk vlak kan nemen:

https://www.welingelichtekringen.nl/natuur-en-milieu/1269878/duitsland-doet-bladblazers-in-de-ban-de-meest-idiote-uitvinding-ooit.html

Reacties(1)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Volledig akkoord en zo zou er minder geluidsoverlast zijn.

    Delen

    Huidige status

    Meenemen in analyse

    Tags

    Natuur en biodiversiteit