(Her)bebossen en nat houden
Van "Ideeën voor een duurzaam Rotselaar"
Ga naar het project
Maximaal nagaan waar bomen en bossen gerealiseerd kunnen worden, gaande van bomen op straatniveau tot stukken grond herbebossen. Ook in tuinen kunnen mensen gestimuleerd worden om de natuur weer groter te laten worden.
Plus, zo veel mogelijk natte gebieden: gebieden waar water is en mag zijn, gebieden waar water naar toe kan, waar het kan infiltreren.
Voordelen van deze ingrepen: afkoeling tijdens warme zomers, grondwaterpeil aanvullen, minder overstromingen in bewoonde zones, rijkere ecosystemen en grote biodiversiteit, betere luchtkwaliteit, mooier uitzicht van de gemeente, een beter gevoel en minder stress (geen flauwekul: groen maakt rustiger).
Reacties(3)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Margareta Van Raemdonck
Geplaatst door:Margareta Van Raemdonck
5 jaar geleden
Ik zou er nog wat aan toevoegen: bestaande bomen opwaarderen. Wat helpt het planten van nieuwe als grote volwassen bomen op een perfecte plaats zomaar worden gekapt zoals vorige week op het terrein van het waterzuiveringsstation?
Profiel van Paul Verstraete
Geplaatst door:Paul Verstraete
6 jaar geleden
Goed idee en vooral bestaande natuur behouden want 100 bomen planten is nog geen bos.
Profiel van martina wouters
Geplaatst door:martina wouters
6 jaar geleden
Volledig akkoord !
Delen
Geplaatst door
Huidige status
Meenemen in analyse
Tags
Natuur en biodiversiteit
